Techniki sprzedażowe, jak sprzedawać w natłoku informacji?

2018-01-23 09:41:46 (ost. akt: 2018-01-23 09:43:00)
Techniki sprzedażowe, jak sprzedawać w natłoku informacji?

Autor zdjęcia: Pixabay.com

Żeby sprzedać dziś jakiś produkt, usługę czy wiedzę, trzeba większej niż dawniej wytrwałości i dobitności. Dzięki temu można skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorców i mieć na nich wpływ.

Ludzie, a tym samym rynek, żądają produktów, które dostarczają im unikalnych doświadczeń, odpowiadają na ich marzenia i emocje, coś dla nich znaczą — są krokiem w dążeniu do dobrego życia, do zmiany na korzyść, do rozwiązania istotnych braków i kłopotów. Wydaje się, że mechanizm ten rozumieją nieliczne firmy.

Współczesna marka to precyzyjnie skrojona i zaprezentowana opowieść. Zaczynając spotkanie, prezentację lub wystąpienie przed licznym audytorium mówca ma do dyspozycji zaledwie kilka sekund wyostrzonej uwagi odbiorców. Ich mózg, w naturalny sposób przystępuje do szybkiej analizy, zakwalifikowania mówcy i jego wystąpienia, do którejś ze znanych kategorii. Interesujące albo nudne. Ta analiza w zależności od cytowanego źródła trwa od 8 do 12 sekund. Warto pozostawić słuchaczy z niedosytem, tak aby opowieść wzbudziła chęć bliższego poznania firmy, osoby, produktu czy sposobu myślenia specjalistów danej firmy.

W klasycznej strukturze storytellingu wyodrębniono cztery: strategiczny przekaz, konflikt, bohaterów i fabułę. Elementy te można łączyć i dowolnie układać, w zależności od kontekstu, w którym historia jest opowiadana, a także celu opowiadania. Olbrzymi wpływ na opowieść ma również narrator.


W największym stopniu opowieść sprzedaje jej autentyzm. Prawda zawarta w tych kilkunastu zdaniach wypowiedzianych na spotkaniu jest największą siłą sprawczą wpływającą na odbiorców komunikacji.

Firmy tworzą opowieści w większości po to, aby komunikować przekaz, który odbije się pozytywnym echem dla brandu. Najpierw jednak należy rozwinąć klarownie sformułowany przekaz. Bez tego opowieść nie będzie miała sensu i, tym bardziej, strategicznego celu. A w odbiorze zabrzmi jak dygresja, opowiastka. Aby stworzyć strategiczny przekaz warto przede wszystkim odwołać się do misji firmy.

Sprzedajemy emocje, a nie dane i suche fakty. W precyzowaniu strategicznego przekazu opowieści wspomagającej prezentację biznesową, wystąpienie podczas konferencji branżowej, prezentację najnowszej strategii firmy, pomocne będzie posłużenie się sprawdzoną metodą stosowaną przez filmowców: powiedz jednym zdaniem, a najlepiej jedną frazą, o czym mówi twoja marka, produkt, firma. Kr

Fot. Pixabay.com
wyimek
Współczesna marka to precyzyjnie skrojona i zaprezentowana opowieść

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB