Udana kariera zawodowa wiąże się nie tylko z awansami i coraz wyższą pensją. Ważne jest zadowolenie z tego, co się robi. Jeśli naprawdę chcesz się w pracy wyróżniać, daj się poznać, jako osoba pełna inicjatywy i pomysłów. Nie bój się zgłaszać do najtrudniejszych zadań. A jeśli przyjdą ci do głowy jakieś ciekawe rozwiązania, od razu przedstaw je przełożonemu.
Pamiętaj o dobrym planie pracy. Kiedy czas nagli, spisz wszystkie sprawy na kartce i podziel na trzy grupy: • niecierpiące zwłoki
• dość pilne
• te, które mogą zaczekać.
Czytaj fachową literaturę, podpatruj bardziej doświadczonych kolegów. Korzystaj też z oferowanych przez pracodawcę kursów — każdy z nich podnosi twoje kwalifikacje zawodowe. Może warto udoskonalić np. znajomości języka obcego lub poznać nowy program komputerowy? Twoja praca będzie wtedy efektywniejsza i staniesz się pracownikiem wyżej cenionym. Praca jest praca Podstawowa zasada, o której nieustannie powinieneś pamiętać: w biurze pracujesz. Nie trać czasu na plotki z koleżankami lub długie przerwy śniadaniowe.
Sprawy prywatne przez telefon załatwiaj tylko wtedy, gdy nie da się ich odłożyć na później.
Staraj się nie spóźniać do pracy, ani nie urywaj się do domu przed wyznaczonym czasem. Ważne są relacje z zespołem.Bądź serdeczny i miły dla współpracowników. Wbrew obiegowym opiniom, rozpychanie się łokciami wcale nie jest w pracy dobrze widziane! Optymizm dodaje skrzydeł. Kiedy odniesiesz choćby drobny sukces, odnotuj to w pamięci. Gdy coś pójdzie nie tak, nie myśl od razu, że do niczego się nie nadajesz. Pomyłka może przytrafić się każdemu. kr
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez