E-faktura w chmurach

2018-02-26 07:01:13 (ost. akt: 2018-02-26 07:01:19)
E-faktura w chmurach

Autor zdjęcia: Pixabay.com

Cyfryzacja faktur staje się faktem. Od lipca 2018 r. wszystkie faktury będą musiały trafiać do Ministerstwa Finansów w formie elektronicznej.

Cyfryzacja faktur jest nieuchronna. Dlaczego? Przedsiębiorstwa rocznie wystawiają aż 1,6 mld faktur. Średnio co roku jedna firma rejestruje ich 1800. Przy czym cały czas popularne jest ręczne wystawiane faktur. Dzięki bloczkom rachunkowym co roku do systemu trafia aż 15 mln tak stworzonych dokumentów.
E-faktury można wystawiać już od 2010 r. W tej chwili prawie 1/3 tego typu papierów powstaje w środowisku online. Jednak nawet e-faktury są drukowane przez przedsiębiorców. W efekcie w formie papierowej jest 98 proc. tych dokumentów.

Tymczasem od lipca tego roku wszystkie faktury będą musiały trafiać do Ministerstwa Finansów w formie elektronicznej (a konkretnie – Jednolitego Pliku Kontroli).

Chmura Faktur to środowisko, dzięki któremu cały proces związany z fakturą odbywa się online. Od jej wystawienia, przez przekazanie kontrahentowi, księgowej aż po jej archiwizację.

— Z narzędzia może korzystać przedsiębiorcy, biura księgowe czy administracja publiczna — mówi Adam Głos, ekspert firmy tworzącą innowacyjne rozwiązania finansowe dla małych i średnich przedsiębiorstw. — Korzystanie z Chmury Faktur jest proste i intuicyjne. Przypomina ona zwykłą stronę internetową. Do używania jej potrzebne są tylko dwie dane: adres e-mailowy jako login i własne hasło— dodaje ekspert.

Ułatwieniem dla użytkownika ma też być prosty interfejs. Przedsiębiorca będzie mógł szybko sprawdzić np. która z jego faktur nie została opłacona. Kontrahenci muszą także potwierdzić odbiór faktury, nie ma więc obaw, że trafiają one w próżnie. Kr / źródło: money.pl

EKSPERT
Magdalena Borowik, doradca d.s. technologii transakcyjnych z Ministerstwa Cyfryzacji
Korzystanie z Chmury Faktur jest darmowe. Tego typu platformy ułatwiają życie mniejszym firmom. Administracja rządowa stworzyła standard raportowania zdarzeń związanych z fakturami, czyli Jednolity Plik Kontroli (JPK). Cechą polskiego biznesmena jest to, że sam załatwia sobie sprawy związane z księgowością. Może JPK zwiększy liczbę Polaków, która powierzy to zadanie specjalistom.




Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB