Savoir-vivre w miejscu pracy

2015-04-28 10:28:34 (ost. akt: 2015-04-28 11:31:34)
Savoir-vivre w miejscu pracy

Autor zdjęcia: Dobrochna Bugiera

Czy savoir-vivre pasuje do współczesnych firm? Czy w dobie zdalnej komunikacji i ciągłego pośpiechu jest w firmie miejsce na dobre wychowanie?

Znajomość norm zachowania daje poczucie bezpieczeństwa w trudnych i niezręcznych sytuacjach. Reguły ułatwiają nam życie, zwiększają pewność siebie, a ich przestrzeganie pomaga zjednać sobie ludzi i ocieplić atmosferę. Zdarza się, że kulturą osobistą można osiągnąć więcej niż nieustępliwymi negocjacjami. Na szczęście coraz więcej osób zdaje sobie sprawę ze znaczenia dobrych manier. Tylko skąd wziąć wiedzę opartą na solidnych podstawach i dostosowaną do szybkich czasów, w których żyjemy?

Wiecznie zabiegani i wpatrzeni w ekran swojego smartfona, nie mamy zazwyczaj dość czasu, aby wgłębiać się w zawiłości etykiety. Najprościej jest skorzystać z... internetu i znaleźć odpowiednie szkolenie. Taki kurs przystępnie wyjaśni, jakie korzyści płyną ze stosowania etykiety biznesowej, prezentuje jej podstawowe zasady obowiązujące w małej firmie, skupiając się głównie na kulturze w codziennych kontaktach i zachowaniach w biurze.

— Również we współczesnych czasach zasady grzeczności obowiązują — mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń. — I właśnie dlatego, że coraz rzadziej są przestrzegane, firma, która stosuje się do nich, może pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji. Jak odnieść korzyści dzięki dobrym manierom, nie tracąc przy tym wizerunku nowoczesnej firmy, można sprawdzić za pomocą smartfonu lub tabletu — dodaje.
kr

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB