Nasze CV musi nie tylko pokazywać jak bardzo jesteśmy niesamowitymi pracownikami, a musi też wyglądać. Niedbale przygotowany plik może sprawić, że osoba rekrutująca po prostu nie zainteresuje się nim. CV powinno być przede wszystkim czytelne. O tym jak zadbać o curriculum vitae od strony wizualnej radzi grafik Adrian Kocot : — Pierwsza rzecz to czytelność CV. Nie bójmy się pisać CV zawierającego więcej niż jedną stronę. Kolejne części takie jak dane osobowe, wykształcenie, doświadczenie powinny być wyraźnie oddzielone — opowiada nasz ekspert. Kolejna rzecz która podniesie czytelność naszego CV to używanie tzw. 'white space' (nazywanej też 'negatywną przestrzenią'), czyli pozostawienia pustej przestrzeni między np. kolumnami tekstu.
— Często chcemy zmieścić na jednej stronie jak najwięcej informacji wychodząc z założenia, że czytelnik będzie czytał tekst naszego CV od początku do końca, co nie zawsze ma miejsce. Pozostawienie większej 'białej plamy' dookoła bloków tekstu pozwoli na wyraźne oddzielenie ich od siebie, sprawi, że całość będzie lżejsza wizualnie — tłumaczy Adrian Kocot — Nie mieszajmy krojów liter. Bezpieczniej jest użyć jednego kroju o różnej grubości aby zaznaczyć i zatytułować kolejne części niż używać do tego celu innego kroju — dodaje ekspert. Jak tłumaczy łączenie krojów liter jest trudniejsze niż się zdaje. Wymaga nie tylko dużej wrażliwości estetycznej, ale i również wiedzy z zakresu typografii.
Co zrobić w wypadku, kiedy zdecydujemy się na takie rozwiązanie? — Jeśli bardzo chcemy użyć różnych krojów, to trzymajmy się zasady, że nie używamy ich więcej niż dwóch na jednej stronie — proponuje Adrian Kocot. Poza tym musimy pamiętać o tym, żeby operować liczbami w naszym CV. — Pokażmy, że potrafiliśmy na poprzednim stanowisku podnieść sprzedaż o 20 proc. lub zarządzać zespołem dziesięciu osób — radzi ekspert — Unikajmy jednak popularnego w ostatnim czasie oceniania swoich kompetencji i umiejętności przyznając sobie gwiazdki lub określając je procentowo — mówi Adrian Kocot. Należy również pamiętać o tym, że musimy też brać pod uwagę na jakie stanowisko aplikujemy. Inaczej będziemy projektowali CV na stanowisko grafika komputerowego, a inaczej na stanowisko menadżerskie. — Jeśli aplikujemy na stanowisko wymagające kreatywności CV może przybrać formę zupełnie inną niż standardowa kartka A4 — opowiada formie CV opowiada nasz ekspert — Znam przypadki kiedy CV znajdowało się na opakowaniu czekolady wręczonej rekruterowi czy luźniejszych rozwiązań graficznych. Musimy jednak zawsze pamiętać, że podstawowym kryterium tworzenia musi pozostać jego czytelność — podsumowuje Adrian Kocot.
kraw
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez