Porządek w miejscu pracy ma duży wpływ na jej efektywność. Łatwiej wtedy skupić się na wykonywanym zadaniu i szybciej się z nim uporamy. Zanim zabierzemy się do pracy, weźmy się więc za uprzątnięcie biurka.
W wielu firmach panuje przekonanie, że im więcej mamy na biurku dokumentów, tym bardziej widać, jak ciężko pracujemy. Z kolei porządek może wzbudzić podejrzenia, że nie mamy zbyt wiele do roboty. Trzeba jednak wiedzieć, że człowiek pracujący w bałaganie nie jest w stanie odpowiednio zebrać myśli, dużo szybciej się męczy i zniechęca do wykonywanych obowiązków. Tymczasem, choć trudno w to uwierzyć, nasz zawodowy sukces może być uzależniony od porządku na biurku. Powinny się na nim znajdować jedynie przedmioty codziennego użytku, wszystkie inne najlepiej schować do szuflad.
W chaosie i nieładzie niczego nie możemy znaleźć. Bałagan powoduje rozdrażnienie, gdyż zdajemy sobie sprawę z tego, ile jeszcze mamy do zrobienia. Stajemy się też coraz bardziej nerwowi, gdyż najczęściej dokument, który jest nam w danej chwili niezbędnie potrzebny, leży sobie spokojnie na samej górze wielkiego stosu papierów. Zanim do niego dotrzemy, zmarnujemy sporo czasu. A można go przecież poświęcić na wykonywanie jakiegoś konstruktywnego działania. Wygląd biurka ma więc wieli wpływ na to, jak będziemy wykonywać swoją pracę: efektywnie czy ospale, chętnie czy bez zaangażowania. Ma też swoje przełożenie na nasze ogólne samopoczucie i zadowolenie z pracy. ab
• sprzątaj dokumenty, nie doprowadzaj do powstania wielkich stert papierzysk, z którymi potem trudno będzie sobie poradzić. Segregowanie na bieżąco, choć może być męczące, zaoszczędzi czas, jaki trzeba byłoby poświęcić na uprzątnięcie kilogramów dokumentów
• nie trzymaj segregatorów na biurku, zajmują miejsce, przeszkadzają i lubią spadać na podłogę. Segatory trzymaj
w szafce biurowej
• bibeloty, ramki ze zdjęciami i inne gadżety, które lubimy mieć przy sobie, nie wpłyną mobilizująco na naszą pracę. Działają raczej dekoncentrująco i rozpraszają uwagę
• w plastikowych pojemnikach na papiery czy przenośnych szufladach można trzymać wszystko. Zmieści się w nich wiele materiałów biurowych, dzięki czemu nie będą walać się one luzem na biurku
• uporządkuj przybory do pisania — ciągłe szukanie długopisu pod stertami notatek może wyprowadzić z równowagi nawet świętego. A wystarczy mały kubek czy pojemnik, by pisaki były zawsze na wyciągnięcie ręki
• zadbaj o oświetlenie — przy złym świetle nie zawsze widzimy, jak brudne i zakurzone jest nasze biurko. ab
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez