O stałych dochodach ze sprzedaży licencji franczyzowej myśli wielu przedsiębiorców. Paradoksalnie, taki zamiar miewają nawet ci, którzy zamiast wypracowanego konceptu mają do zaoferowania jedynie niczym nie sprawdzony wyjątkowy pomysł na biznes. Badając rynek pod kątem działających systemów wybrano te firmy, które nie tylko przygotowały ofertę franczyzy, ale rzeczywiście pozyskały franczyzobiorców. Niestety częstą praktyką jest próba znalezienia licencjobiorcy zanim jeszcze oferta franczyzy zostanie przygotowana i wdrożona. Jest to swoista próba sondowania rynku przez przedsiębiorców, którzy myślą o rozwoju firmy poprzez franczyzę. Próbują sprawdzić tym samym czy ktoś będzie nią zainteresowany. Kolejną grupą są firmy, które informują, że mają w swojej ofercie franczyzę, ale nie mają choćby jednego działającego oddziału partnerskiego. Deklarują natomiast, że prowadzą, mniej lub bardziej zaawansowane, rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami, które mają zaowocować podpisaniem umowy franczyzy. Znane są przykłady marek dobrze rokujących pod względem potencjału rozwoju franczyzy, którym nie udało się jednak pozyskać ani jednego franczyzobiorcy.
kraw
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez