Nową możliwość zakładania firm wprowadziło Ministerstwo Rozwoju. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w polskiej administracji publicznej i kolejny etap realizacji przyjaznej e-administracji. Podczas rozmowy telefonicznej konsultant wyjaśnia zasady rejestracji firmy, uzupełnia dane niezbędne do wypełnienia wniosku i wprowadza je do systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych dokumentów, właściciel firmy otrzymuje SMS z numerem wniosku, z którym musi udać się do dowolnego urzędu gminy. Tam pracownik urzędu wydrukuje dokument, który będzie trzeba podpisać. Pamiętaj, aby podczas wizyty w urzędzie mieć przy sobie dowód osobisty. Jest on niezbędny do podpisania dokumentu.
Co ważne, całą rejestrację można wykonać również w pełni elektronicznie. Jednak w tym przypadku niezbędne jest posiadanie profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego. Przy tym rozwiązaniu wypełniony wniosek gotowy do podpisu otrzymasz na skrzynkę mailową. Dokument będzie w formacie xml. Wykorzystując swój profil zaufany lub podpis elektroniczny możesz zalogować się do konta CEIDG, importować wniosek i podpisać go elektronicznie.
Zmian można także dokonać bez logowania do systemu. Jeśli chcesz importować swój wniosek do serwisu CEIDG w sekcji "Wstępne przygotowanie danych" zaznaczasz punkt "Na podstawie pliku". Kliknij w „Wybierz plik”, odszukaj wniosek na dysku i prześlij go. Własne przedsiębiorstwo można założyć pod numerem telefonu 801 055 088.
Jeśli chcesz, aby rozmowa przebiegła bezproblemowo, przygotuj wcześniej informacje dotyczące firmy, takie jak pełna nazwa firmy, forma opodatkowania czy przedmiot działalności.
Nowo dostępne usługi realizowane są przez Centrum Pomocy Przedsiębiorcy biznes.gov.pl, które kontrolowane jest przez Resort Rozwoju. Według ministerstwa głównym celem wprowadzenia takich rozwiązań jest nie tylko ułatwienie załatwiania formalności koniecznych do założenia i prowadzenia własnej działalności, ale również informowanie i pomoc przy jej zakładaniu i prowadzeniu. Właściciel firmy może także skorzystać z telefonicznego powiadamiania o zbliżających się ważnych terminach i istotnych zmianach w przepisach.
Zakładanie firmy przez telefon krok po kroku:
1. Wybierz numer 801 055 088 i połącz się z konsultantem. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.
2. Podaj wszystkie dane niezbędne do prawidłowego wypełnienia wniosku rejestracyjnego. Konsultant wprowadzi dane do CEIDG. Jeżeli w trakcie rozmowy pojawią się dodatkowe pytania lub wątpliwości, specjalista je od razu wyjaśni.
3. Po zakończeniu rozmowy otrzymasz SMS z numerem twojego wniosku, który należy zachować.
4. Idź do urzędu gminy i podaj numer wniosku. Urzędnik wydrukuje wypełniony dokument, który musisz podpisać. Nie zapomnij zabrać z domu dowodu osobistego.
5. Jeśli nie chcesz chodzić po urzędach, możesz sam zarejestrować się w serwisie CEIDG. Po telefonicznym wypełnieniu wniosku możesz podpisać go elektronicznie. Przy tym rozwiązaniu wypełniony wniosek gotowy do podpisu otrzymasz na skrzynkę mailową. Dokument będzie w formacie xml. Wykorzystując swój profil zaufany lub podpis elektroniczny możesz zalogować się do konta CEIDG, importować wniosek i podpisać go elektronicznie. Zmian można także dokonać bez logowania do systemu. Jeśli chcesz importować swój wniosek do serwisu CEIDG w sekcji "Wstępne przygotowanie danych" zaznaczasz punkt "Na podstawie pliku". Kliknij w „Wybierz plik”, odszukaj wniosek na dysku i prześlij go.
Źródło: Ministerstwo Rozwoju
oprac. mos
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez