Według socjologów, większość ludzi zmienia pracę około dziesięciu razy w życiu. Podobna sytuacja ma miejsce również na polskim rynku pracy. Jak przetrwać pierwszy niełatwy okres w nowej pracy i zrobić dobre wrażenie? Jak zdobyć zaufanie przełożonych i kolegów? Oto kilka rad, które mogą w tym pomóc.
2. Pierwszy proponuj kolegom swoją pomoc, nie czekaj, aż cię o nią ktoś poprosi.
3. Bądź punktualny. Przychodź do pracy przed szefem, a wychodź po jego wyjściu.
4. Nie bój się pytać. Masz do tego prawo, później twoja niewiedza może już nie ujść płazem.
5. Nie miej oporów i notuj wszystkie ważne informacje (nazwiska, daty).
6. Staraj się racjonalnie wykorzystać każdą minutę, posługuj się organizerem. Najbardziej skomplikowanymi sprawami zajmuj się wówczas, gdy jesteś w najlepszej formie.
7. Stale się dokształcaj i szukaj nowych informacji na dany temat.
8. Postaraj się o dobre relacje z zespołem, bądź życzliwy, nie angażuj się w żadne układy.
9. Nie przenoś porządków z poprzedniej firmy.
10. Bądź otwarty na krytykę i rady innych. Proś o pomoc przede wszystkim tych, którzy są chętni do jej okazania.
11. Bierz aktywny udział w firmowych imprezach, nawet jeśli nie przepadasz za tego typu spotkaniami.
12. Nie ukrywaj swoich zdolności pozazawodowych. Pozwól się zaprezentować nie tylko jako fachowiec w swojej branży, ale także jako człowiek o szerokich zainteresowaniach.
ab
Komentarze (1)
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
ta... #460833 | 46.134.*.* 30 lis 2011 20:19
sraty pierdaty
! odpowiedz na ten komentarz