Drogi Czytelniku,

Cieszymy się, że odwiedzasz nasze serwisy internetowe. Nasz zespół redakcyjny cały czas pracuje nad tym, żeby móc dostarczać Ci jeszcze lepsze materiały dziennikarskie i oferować jeszcze lepsze usługi. Abyśmy mogli nadal to robić, potrzebujemy Twojej zgody. Dzięki niej będziemy mogli dostosowywać nasze strony pod Twoje preferencje i potrzeby oraz emitować Ci reklamy dopasowane do Twoich zainteresowań i zachowań w Internecie. Twoja prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych są dla nas niezwykle istotne – nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Pamiętaj, że Twoje dane są u nas bezpieczne, a udzieloną zgodę możesz wycofać w każdej chwili zgodnie z naszą Polityką Prywatności.

W JAKIM CELU PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

Twoje dane (w tym pliki cookies) wykorzystujemy w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym do badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www.

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?

Administratorem danych osobowych jest Grupa WM Sp. z o.o.

JAKIE MASZ PRAWA?

Możesz w każdej chwili:

Więcej informacji nt. Twoich danych i naszej troski o nie znajdziesz w Polityce Bezpieczeństwa.

Nie pokazuj więcej tej informacji

Sklep internetowy — pomysł na własną działalność

2013-01-07 11:43:21 (ost. akt: 2013-01-07 11:43:21)

Od kilku lat sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu. Nic w tym dziwnego — to pomysł na biznes, który ma szansę powodzenia i realnego zarobku. Oczywiście pod warunkiem, że zaoferujemy klientom coś innego, unikalnego lub w atrakcyjnych cenach.

Sklep internetowy — pomysł na własną działalność
Prowadzenie sklepu internetowego to świetny pomysł dla osób, które mają dość pracy na etacie i chcą działać na własny rachunek. Jako że internet to szerokie możliwości także w kwestii zarabiania pieniędzy, coraz więcej osób poszukuje pracy w sieci.

Sklep internetowy
W przypadku sklepów online rynek jest już mocno nasycony, trzeba więc mieć nie tylko dobry pomysł i plan działania, ale też postawić na reklamę, promocję i innowacje. Zanim zaczniesz zakładać biznes, zrób analizę rynku i sprawdź, w jakich branżach interes kręci się najlepiej. Aktualnie wśród sklepów internetowych najlepiej radzą sobie księgarnie, sklepy ze sprzętem komputerowym i ubraniami. Pamiętaj jednak, że najbardziej chodliwa branża to też taka, w której jest największa konkurencja. Jeśli chcesz wejść na rozbudowany już rynek, musisz mieć jasno określone, w czym będziesz lepszy od konkurencji.
Planując biznes w sieci można też postawić na towary lub usługi niszowe. Nie mają one, co prawda, tak wielkiego rynku zbytu, ale także konkurencja jest mniejsza. Jeśli uda ci się wyjść naprzeciw określonym zapotrzebowaniom pewnej grupy klientów, twój biznes również ma szansę powodzenia.

Od czego zacząć?
Gdy już wiesz, co chcesz sprzedawać, musisz znaleźć dobrego dostawcę oraz powierzchnię magazynową, w której będziesz przechowywać towar. Kolejnym krokiem są działania w sieci — trzeba wybrać nazwę sklepu i zarejestrować domenę internetową. Nazwa sklepu powinna być zgodna z profilem działalności twojej firmy. Najlepiej też, by miała wolną domenę z popularnym rozszerzeniem (.pl, .com, .com.pl). Bardzo ważny jest też hosting, czyli znalezienie miejsca na dobrym serwerze. Sklep powinien szybko się ładować, być prosty w obsłudze i nawigacji. Pamiętaj, że klienci są leniwi i nie lubią utrudniać sobie życia zbyt długim i skomplikowanym procesem kupna.
Kolejnym krokiem jest kupno sklepu internetowego. Do wyboru jest opcja tańsza (kupno gotowego oprogramowania, do wgrania i skonfigurowania na twoim serwerze) lub droższa (wynajęcie firmy, która stworzy sklep internetowy od podstaw). Co wybierzesz zależy przede wszystkim od tego, jakimi środkami dysponujesz. Gdy sklep już istnieje, czas na włożenie do niego produktów i zainwestowanie w reklamę i pozycjonowanie.

Bez etatu i bez limitu
Choć początki internetowego biznesu bywają trudne, jest to świetny sposób na zarabianie pieniędzy bez pracy na etacie. Dobry pomysł, rzetelny biznesplan, umiejętne wstrzelenie się w potrzeby klientów oraz skuteczna reklama to niemal gwarancja sukcesu.
Anna Banaszkiewicz

Komentarze (1)

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Mika #1969858 | 93.105.*.* 6 kwi 2016 15:06

    Prawda, pozycjonowanie jest teraz jednym z typowych działań i bez niego właściwie nie zaistniejemy w sieci. Marketing internetowy to teraz podstawa. Warto się rozejrzeć za firmami, które zadbają o promocję naszej strony. Do pozycjonowania polecam premesso.pl :)

    ! - + odpowiedz na ten komentarz