Wygląd i język ciała mogą pomóc dostać się na szczyty. Mogą też sprawić, że będziesz dalej tkwił tam, gdzie jesteś. Pamiętaj — masz tylko cztery sekundy na zrobienie dobrego wrażenia.
Na początek coś dla pań: nigdy nie noś w pracy prowokującego stroju. Bluzki i koszulki z głębokimi dekoltami są w pracy niedopuszczalne, tak samo jak spódniczki mini. W życiu zawodowym są dowodem nieprofesjonalnego zachowania i braku powagi.
Możesz wierzyć lub nie, lecz jeśli nosisz drogi pierścionek, a zamierzasz spotkać się w interesach z kobietą, to lepiej go zdejmij i włóż zamiast niego obrączkę. Twoje zyski spadną, jeśli twój pierścionek będzie większy od pierścionka klientki, z którą rozmawiasz.
Zbyt długie paznokcie są źle odbierane zarówno przez mężczyzn, jak i przez kobiety. Na miejscu natomiast jest delikatny makijaż. Zasada jest prosta: im bardziej naturalnie wyglądasz, tym lepiej.
Niedopuszczalna jest zbyt duża torebka. Nigdy nie noś takiej torebki na spotkania, podczas których liczyć się będzie twoja wiarygodność. W przeciwnym razie będziesz wyglądać na osobę niezorganizowaną. Noś w torebce tylko te rzeczy, które będą ci potrzebne w ciągu dnia, inne zaś mogą zostać w samochodzie lub na twoim biurku.
Teraz panowie — jeśli nosisz brodę, powinieneś ją zgolić, chyba że coś zakrywa (np. bliznę). Żaden spośród stu najlepszych handlowców nie nosi brody. Jeśli nosisz wąsy, spytaj o zdanie na ich temat kilkoro kobiet i mężczyzn. Niektórzy mężczyźni lepiej wyglądają z wąsami, lecz ogólnie zarost obniża wiarygodność.
Włosy wystające z nosa lub uszu mogą wzbudzać negatywne odczucia. Jeśli posiadasz takowe, wytnij je i dbaj o to, by przycinać je regularnie.
Nie jest wskazana męska fryzura sięgająca niżej karku. Musisz zdecydować, co jest dla ciebie ważniejsze — zrobienie wspaniałego pierwszego wrażenia czy długie włosy.
• W świecie biznesu nie ma miejsca na ekstrawagancję. Ubieraj się podobnie jak twoi klienci i partnerzy w interesach. To wróży powodzenie w interesach. Jeśli spotykasz się z osobą konserwatywną, ubieraj się bardziej konserwatywnie. Jeśli spędzasz dużo czasu z klientami swobodnie ubranymi, powinieneś ubierać się jeszcze swobodniej.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez