Idealnych szefów nie ma, jednak można zbliżyć się do ideału. Wystarczy zainwestować w siebie i zacząć się doskonalić, nie tylko w obszarze kompetencji twardych (wiedzy), lecz także miękkich.
„W większości przypadków menedżerowie popełniają błędy w komunikacji z pracownikami, przekazywaniu im feedbacku i ich docenianiu. Nie mówię tu o docenianiu wyłącznie finansowym, ale i pozafinansowym” – stwierdza dr Magdalena Kaczkowska-Serafińska, HR manager i trener biznesu.
Pierwszy sygnał, że konieczna jest zmiana stylu zarządzania, to brak zaangażowania ze strony kadry. Ważne są wtedy zarówno indywidualne rozmowy z pracownikami, jak i anonimowe badania wśród załogi, które pozwalają ustalić odpowiednie wnioski, a następnie wprowadzić potrzebne rozwiązania w życie.
Jak podkreśla rozmówczyni: „Warto czerpać przykłady z innych krajów. We Włoszech relacje z przełożonym mają ogromny wpływ na satysfakcję pracowników. Uważa się tam, że dobry szef powinien mieć zawsze czas dla swoich podwładnych, być wrażliwy na ich potrzeby zawodowe i osobiste, a przede wszystkim – potrafić w odpowiedni sposób docenić każdego członka załogi”.
infowire.pl
Komentarze (1)
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
marlena #2046483 | 81.190.*.* 15 sie 2016 12:51
ja akurat się nie do konca zgodzę, pracuje w skoku i akurat co jak co ale manadzerów mamy bardzo kompetentych, potrafią motywować i maja duż a wiedzę
! odpowiedz na ten komentarz