Integracja w nowym miejscu pracy. Jak to zrobić?

2016-09-02 14:51:55 (ost. akt: 2016-09-02 14:52:26)
Integracja w nowym miejscu pracy. Jak to zrobić?

Zdjęcie jest tylko ilustrajcą do tekstu

Autor zdjęcia: pixabay.com

Przetrwanie pierwszego dnia w nowej pracy jest wyzwaniem nie tylko ze względu na stres, ale też nowe osoby. Nie jest łatwo zintegrować się z grupą nieznanych nam ludzi. Na szczęście są na to sposoby.

Nowicjusze często popełniają błędy, które mogą utrudnić integrację z zespołem. Każdy nowy pracownik musi się postarać, aby zostać zaakceptowanym, bo wchodzi do zespołu zgranego i dobrze działającego. Poza tym to on musi zabiegać o sympatię pracowników, nie na odwrót.

Dlatego na początek warto dowiedzieć się, z kim pracujemy oraz jak długo poszczególni członkowie zespołu są zatrudnieni w tej firmie. Można też rozeznać się, na jakich są stanowiskach i gdzie pracowali wcześniej. Jednak róbmy to subtelnie, nie pytajmy bezpośrednio, bo wszystkie te informacje możemy otrzymać podczas ogólnej rozmowy. Ustalenie hierarchii pomaga odnaleźć się w grupie.

Każdy zespół od czasu do czasu wychodzi też na spotkania integracyjne. Jest to świetna okazja, aby bliżej poznać nowych kolegów z pracy. Jednak jest też haczyk, bo podczas imprezy bardzo łatwo przekroczyć granicę między sprawami zawodowymi a prywatnymi. Nie zapominajmy jednak w tym czasie o dobrej zabawie, ale kontrolujmy się, aby już na początku kariery w nowej firmie nie popełnić gafy.

Spoufalanie się z szefem jest również fatalnym pomysłem. Ważne, aby zrozumieć, czego oczekujemy od nowych znajomych. W pracy nie chodzi o to, by lubić wszystkich, ale o to, aby odnosić sukcesy zawodowe.

Nowi pracownicy popełniają błędy, które mogą powodować frustrację. Przede wszystkim oczekujemy od siebie za dużo i za szybko. Lepiej realnie podchodzić do obowiązków i postawić sobie cele, które będziemy w stanie osiągnąć w pierwszych miesiącach.

Na początku nie krytykujmy też miejsca pracy, programów lub warunków panujących w biurze. Może się okazać, że rozmawiamy z osobą odpowiedzialną za dane kwestie. Pułapką może też okazać się celowe przepracowywanie się. Nowicjusze często biorą na siebie dodatkowe obowiązki. Jest to błąd. Podejmujmy się tych zadań, które jesteśmy w stanie wykonać dobrze. Dajmy sobie trochę czasu na wdrożenie się w styl pracy i obowiązki zawodowe w nowej firmie, a sukcesy na pewno przyjdą z czasem.

mos

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB