Podstawą sukcesu w pracy jest systematyczność

2017-01-01 16:36:40 (ost. akt: 2017-01-01 16:44:36)
Porządek na biurku umożliwia lepszą koncentrację i sprawniejsze wykonywanie zadań.

Porządek na biurku umożliwia lepszą koncentrację i sprawniejsze wykonywanie zadań.

Autor zdjęcia: Pixabay.com

Ileż to razy słyszałeś: pracuj systematycznie, a nie będziesz mieć zaległości. Ale czy tylko o systematyczność chodzi? Otóż jest jeszcze kilka innych zasad, których przestrzeganie pozwoli spokojnie przechodzić różne etapy życia zawodowego..


Odniesienie sukcesu w pracy gwarantuje nam m.in. systematyczne wykonywanie zadań. Podajemy kilka zasad, którymi warto kierować się w pracy zawodowej.

1.

Pierwsza i podstawowa zasada — to, co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj. Choć może wydaje się to banalne, naprawdę działa. Mimo że teraz jesteś zmęczony, nic ci się nie chce i najchętniej poszedłbyś do kina — nie odkładaj obowiązków. Bo jutro może okazać się, że pojawiają się nowe zadania i te z wczoraj muszą znowu czekać. Po kilku dniach takiej pracy” przyjdzie moment, że nie będziesz już miał żadnej rezerwy czasowej i coraz trudniej będzie ci nadrobić zaległości. W konsekwencji pojawi się w twoich działaniach napięcie i totalna dezorganizacja. Postaraj się więc przemóc swój spadek energii i wykonuj zadania od razu kiedy się pojawiają.

2

. Zasada druga — zanim zabierzesz się do pracy pomyśl, jak wspaniale wykorzystasz czas, kiedy uporasz się z obowiązkami. Może pójdziesz do kina z przyjaciółmi albo wybierzesz się na dawno wyczekiwane zakupy.Taka wizja nagrody za szybkie i solidne działanie będzie zapewne mobilizacją do uporania się z tym, co konieczne.

3.

Zasad trzecia — poznaj swoje mocne i słabe strony. Jeśli chcesz dobrze pracować i efektywnie wykorzystywać wszystkie swoje możliwości, musisz dobrze poznać swój organizm. Dobrze jest wiedzieć, z czym radzisz sobie lepiej, a na co potrzebujesz więcej czasu i może czyjegoś wsparcia. To pozwoli ci lepiej ocenić siły i wykorzystać swoje mocne strony. I co najważniejsze, szybciej mieć z głowy to, czego tak bardzo nie chce ci się robić.

4.

Zasada czwarta — ustal cele i konkretny czas wykonania zadania. Odpowiedz sobie na pytania: po co mam to zrobić, czy to jest konieczne, co z tego będę miał? Ze strategicznego punku widzenia, ustalenie celu jest niezbędne przed podjęciem jakiegokolwiek wysiłku. Musisz dokładnie wiedzieć, co chcesz osiągnąć.

5.

Zasada piąta — posprzątaj swoje otoczenie. Nic tak nie rozprasza, jak bałagan. Uporządkowane otoczenie to przede wszystkim większa szansa na koncentrację i jak się sam przekonasz — większa efektywność twojej pracy.

6

I zasada szósta — planowanie. W obowiązkach, z którymi jak najszybciej chcesz się uporać, nie sprawdza się improwizacja. Dobre zaplanowanie, choć zabiera trochę czasu, sprawia, że wszystkie podejmowane kroki mają swój czas, miejsce i uzasadnienie, a poszczególne etapy pracy są logicznie ze sobą związane.
kr




Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB