Personal branding to dziedzina PR wywodząca się z USA, gdzie jest podstawą funkcjonowania rynku pracy. Zjawisko to polega na budowaniu wizerunku zawodowego konkretnej osoby. Wykorzystać je mogą zarówno osoby szukające pracy, jak i ci, którzy są zatrudnienie na stałe.
Personal branding ma za zadanie ukazanie danego pracownika jako eksperta w swojej dziedzinie i zaznaczyć, że jego obowiązki w firmie mogą przyczynić się do wzrostu zaufania klientów, pracowników czy partnerów biznesowych. Tę dziedzinę PR powinni szczególnie wykorzystywać menadżerowie, właściciele przedsiębiorstw, a także eksperci w danej firmie.
Aby zbudować swoją markę w sieci, trzeba postawić nacisk na to, aby wizerunek był spójny, wiarygodny i autentyczny. Najpierw trzeba opracować strategię, wyznaczyć cel, jaki chcemy osiągnąć i zaplanować działania. Cel powinien być konkretny, mierzalny, osiągalny, realny oraz terminowy.
Następny krok to utożsamianie wyznaczonego celu z człowiekiem, dla którego ma być stworzony wizerunek. Na tym etapie warto zbudować wokół niego opowieść, która musi być wiarygodna i często powtarzana, zwłaszcza podczas kontaktu z mediami.
Warto, żeby osoba ta często udzielała wywiadów, pojawiała się w artykułach specjalistycznych czy informacjach prasowych. Podniesie to jej wiarygodność i sprawi, że odbiorcy będą postrzegali ją jako eksperta w swojej dziedzinie. Dodatkowo wizerunek pomoże ukształtować posiadanie niecodziennego hobby i zainteresowań pozabiznesowych, którymi warto się pochwalić.
W budowaniu własnej marki trzeba być autentycznym. Dlatego np. wizytówką marki powinna być osoba, która lubi to, czym się zajmuje i stale powiększa swoją wiedzę w wybranej dziedzinie. Dobrze, jeśli twarzą firmy jest sam właściciel. Taki zabieg wpływa pozytywnie na postrzeganie przedsiębiorstwa przez klientów.
W kreowaniu własnego wizerunku niezastąpionym narzędziem w sieci są portale społecznościowe.
– Przede wszystkim warto trzymać się zasady, że nie będę publikował niczego, czego w przyszłości być może będę się wstydził – mówi Marcin Osiak, Head of Social Media w Grupie WM. – Pamiętajmy, że profil w mediach społecznościowych może odwiedzić każdy, szef czy klient. I od tego, co tam zobaczy coraz częściej zależy, czy jakiś kontrakt uda się podpisać czy też nie. Profil w mediach społecznościowych to nasza wizytówka, dlatego warto dbać o to, aby były tam takie informacje, które będą pasowały do wizerunku, jaki chcemy zbudować – dodaje.
mos
Komentarze (1)
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
Kasia #2210996 | 46.186.*.* 28 mar 2017 15:15
Hej!! Zajrzyjcie tutaj!! http://chcenawczoraj.pl/post/5-zasad-jak -zrobic-ciekawa-infografike Świetny artykuł o infografikach - pisany przez ekspertów!
! odpowiedz na ten komentarz